HYPOXI urheilijoille

geri2

HYPOXIlla voidaan tehdä tehokas palautumisharjoitus. Harjoitus palauttaa lihaksia kevyen harjoittelun ja vaihtelevan ilmanpaineen yhdistelmällä. Yhdistelmä lisää verenkiertoa, poistaa maitohappoa, tehostaa imusuoniston toimintoja ja tasapainoittaa hermoston toimintaa (sympaattisen ja parasympaattisen).

Tämän ansiosta palautuminen on tehokkaampaa kuin perinteisin keinoin. Nopean palautumisen ansiosta treenejä voi tehostaa ja suorituskyky nousee.

urheilunostoHYPOXI on käytössä useilla maailmanluokan urheilijoilla.

HYPOXI on erinomainen apu myös tavalliselle kuntoilijalle jos esimerkiksi harjoittelee pitkänmatkan juoksu- tai pyöräilytapahtumaa varten.

Gerald Bauer on yksi monista, joka käyttää HYPOXIa hyödykseen. Bauer ylitti ensikertalaisena maaliviivan maailman rankimmaksi rankatussa extreme-urheilukilpailussa: Race Across America-pyöräilykilpailussa. Hawaiin Iron Man on sijalla 14 rankingissä.

Palautusmielessä HYPOXIssa ei tarvitse käydä kuuria vaan treenata voi tarpeen mukaan. Harjoitus on vastukseltaan kevyempi kuin normaali HYPOXI-harjoitus ja tehdään HYPOXI S120-laitteella.

HYPOXI kuntoutuksen tukena

HYPOXI nopeuttaa myös kuntoutumista esimerkiksi polvileikkauksen jälkeen. HYPOXIn voi aloittaa kuntoutusmielessä heti kun saa luvan kävelyyn/kevyeen pyöräilyyn kuntoutusmielessä (ei siis treenimielessä). Usein kuntoutuksen voi aloittaa 1-2 viikon kuluessa leikkauksesta. HYPOXI paitsi poistaa nestettä stimuloimalla imusoniston toimintaa, myös parantaa verenkiertoa leikatulla alueella.

Kysy lääkäriltäsi, milloin kuntoutus on hyvä aloittaa!

Asiakaskokemuksia:

Henri Ojala, maastopyöräilijä

Minun mielestä palauttavien hypoxihoitojen vaikutus on merkittävä. Kuuden kerran hoitojakson jälkeen oikeastaan koko treenamiseni yleisilme oli pirteämpi; treenit pystyi vetämään läpi kovempaa ja harjoitusten kestoa pystyi kasvattamaan. Tärkein muutos kilpaurheilijalle on kuitenkin se, että hoitojakson jälkeen sain kropasta irti ne puuttuvat tehot mitkä jäivät ennen hoitoja uupumaan.

Pyöräillessä kertyy myös paljon harjoitustunteja ja lenkkien lenkkien pituudet ovat parhaimmillaan yli seitsemän tuntia. Tällöin hermotuksen ja aineenvaihdunnan toimittava moitteettomasti. Olenkin huomannut miten jalat ovat terävämmät ja valmiimmat seuraavaan harjoitukseen parantuneen hermotuksen johdosta.

Paras vaikutus hypoxista saadaan mielestäni heti kovan kilpailun tai treenin jälkeen. Mitä nopeammin pääsee palauttavaan hoitoon sen parempi. Voin myös uskoa, että kovan punttitreenin jälkeen palauttavasta hoidosta on merkittävä hyöty. Myös pidemmän leiriviikon aikana hoidot nopeuttavat palautumista seuraavaan treeniin.

Kisakaudella ja leiriviikoilla hypoxista saatava hyöty on kilpaurheilijalle sen verran iso, että se vaikuttaa positiivisesti jo itse kilpailutuloksiin.

Ville Uusitalo, jääkiekkoilija

Mä aloitin Hypoxin viime keväänä ja huomasin heti ensimmäisen kerran jälkeen et palautuminen on huomattavasti nopeampaa kuin tavallinen palauttelu pyörällä tai hölkäten! Sen jälkeen olo on heti todella hyvä! Voisin verrata sitä jopa tunnin kovaan hierontaan tai pitkään uimalenkkiin. Mekin pelataan kaudella noin 3 kertaa viikossa ja harjoituksia on 6 siihen päälle, niin joka paikkaan särkee ja kolottaa koko ajan!

Hypoxi laittaa painevaihteluineen kuonat ja maitohapot erittäin nopeasti liikkeelle! Joka kerran jälkeen mulla kolotus loppunut siihen paikkaan ja vaikka jalat tuntuvat saman päivän erittäin raskailta ja laiskoilta, niin aamulla kun herää ni tuntuu jo aamupalalla että tänään on “lentokeli”. Meillä oheisharjoituksissa hypitään erittäin paljon ja mullakin hyppääjän polvi ja penikat kipeytyy normaalisti aika-ajoin, mutta kerran viikossa Hypoxi-palautus on auttanut ja en sen jälkeen kertaakaan oo joutunut jättämään mitään väliin!

Jos aikataulut antaisi periksi kävisin itse mielellään vähintään pari kertaa viikossa siellä! Sinne on niin kiva mennä kun paikka on kuin yksityinen sairaala ja siellä vastaanotto on erittäin ammattitaitoista ja oon saanu moneen avoimeen kysymykseen palautumisesta oivallisia vinkkejä jota toteutan Hypoxin ohella!

Elina Gustafsson, nyrkkeilijä

Omat Hypoxi kokemukseni ovat erittäin positiiviset. Palautusohjelmalla saa uskomattoman nopeasti jalat palautettua, mikä on tärkeää seuraavan reenin kannalta.

Painoa vetäessä Hypoxin rasvanpoltto antaa todella hyvää boostia painon nopeampaan laskuun ja nesteet lähtee hyvin liikkeelle. Mikä parasta, Hypoxin jälkeen olo on aina niin mahtava, kevyt ja rentoutunut.

Kim Hirschovits, jääkiekkoilija

Käytän HYPOXI –pyörää palautuakseni pelien rasituksista. Yli- ja alipaine yhdistettynä pyöräilyyn on huomattavasti tehokkaampi palautumiskeino kuin perinteinen kuntopyörä.